Trubbel-grubbel

Vad rubriken hänsyftar till kommer jag till lite senare. Först måste .jag ju få berätta att jag har fått umgås med två babysar ,men också minibabysar och hör och häpna minisar och där kom en alldeles ny, det var ju roligt, tänk vilken stor familj vi blivit!
Jag har ju varit lite orolig under tiden jag varit i Karungi, just där har vi haft det mycket bra , ätit gott och fått träffa många trevliga prickar. Prickar! Ja ,jag känner mig lite trött så jag ser prickar för ögonen.
Men vad jag också velat ha för ögonen är pojkbabyn och babyprofessorn. de har ju båda befunnit sig i Göteborg. Jag bad ju lillan att hålla ögonen på lillen, det gjorde hon förstås. Lillen var lite tveksam om tiderna bl.a. och det låter väldigt mystiskt.
Sen var han visst nyklippt och hade snofsat upp sig ordentligt. Det var nog inte så lämpligt. Enligt babyprofessorn så är farorna stora i Götet.,.
Jag litar inte riktigt på henne heller eftersom jag hört att det finns italienska poliser där. Men jag får hoppas att hon inte svimmade, så att de fick ta hand om henne.
Så där är det när man skickar dem ut i världen..
Mina andra babysar höll jag ögonen på själv så de kunde inte hitta på så mycket rackartyg.
Ivar och jag har haft det bra, vi har blivit uppassade hela tiden och haft roligt.
Det känns lite trögt att skriva i kväll. Ute regnar det så det står som spön i backen, det är bara agn som fattas. ( nu var jag väl rolig?) Kl. är över 23.00 och jag har inte kommit i säng, men hör nu på alla småttingar, bums i säng!
PS. Lillan har varit väldigt mamma- och pappasjuk de här dagarna.DS

Sov och ha det riktigt skönt vi hörs, och som vanligt ser jag fram emot kommentarer!


Kommentarer
Postat av: kajsa

Men fick ni sena kvällsvanor här? Jag slocknade mitt under "Jordan" och har sovit till nu...

2006-05-20 @ 07:51:25
Postat av: Erik

Hej mammababy.
Somnade i TV-soffan igår. Så är det för mig, sen blir det ett "uppsamlingsheat" någon kväll då kroppen tvingar mig att ta igen förlorad sömn. Då blir det somna tidigt, lämpligtvis i TV-soffan.

2006-05-20 @ 08:12:38
Postat av: Cessi

När du skriver prickar tänker jag på en av mina favoritprickar nämligen cocos-prickar!
Mig kan du alltid lita på , i vått och torrt...heheheehehehe!

2006-05-20 @ 10:25:01
Postat av: elli

NU först har jag tillgång till en dator! Hm..Grrr..
Ja det verkar som om mamma hela tiden måste oroa sej för alla avkommor. Och det tar ju inte slut heller, herregud det kommer ju mera hela tiden!!!

2006-05-20 @ 18:43:39
Postat av: Annika

Cessi - Då har vi nåt gemensamt! Cocos-prickar är bland det bästa jag vet!

2006-05-20 @ 19:39:06
Postat av: Kronken

Jag tänkte inte ha så sen kvällsvana ikväll, god natt.

2006-05-20 @ 22:41:47
Postat av: joannah

det är så roligt att ni vart här, synd att ni hade så bråttom hem...

Postat av: Lotta

Dte var jätteroligt att ni var här, man får alltid skratta så mycket åt dig mormor. :)

2006-05-21 @ 16:05:36
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: elli

Kära hjärtanes mamma! är det inte dags att förnya? Jag väntar med spänning vad som komma skall!

2006-05-21 @ 17:30:39
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Mamma

I kväll kommer uppdateringen. Det gick inte i går

2006-05-23 @ 12:23:22
Postat av: Cessi

Det ser jag verkligen framemot!

2006-05-23 @ 13:16:49
Postat av: kajsa

Det är kväll nu...och jag har uppdaterat...

2006-05-23 @ 22:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback