Nu blommar löken.....

Nej, det gör den inte ,åtminstone i rabatten,.Jag har inte satt några lökar. Men smaklökar har jag. När det gäller blommande lökar så får jag ofta, nästan blommande lökar när jag gör inköp..Vanlig lök, vitlök, rödlök etc, verkar lite ålderstigna den här tiden.
Blommar gör det ändå. Hägg,gullviva , vallmo, olika sorts trav " ej V75 ", maskros och brännässla. Tänk ändå!
När det gäller poolarkakorna törs jag nog inte baka dem fler gånger, trots att alla mina babysar tycker om dem. Det var så att vi tittade på reklamen i TV och plötsligt reste Ivar sig upp och sa: de har ögon, då ser de ju vem som äter dem, han var helt förstörd. Det hjälpte inte att jag sa att de var riskakor. Visst är det knäppt.
Idag var jag i Övertorneå. När jag gick där så blåste min vita kepa av mig. Den flög iväg. Då får jag se en gubbe plocka upp den och sätta den på sitt huvud. Där gick jag med ett tungt bilbatteri i väskan. Jag kunde inte springa och ta den. Då skrek jag till och gubben tittade, han kom med kepan. Men... det var massor med folk som stod och väntade på bussen. De tittade på mig och började viska med varandra. Jag gick in på busstationen och lånade nyckeln till toaletten. Där satt jag ett tag, och när jag kom ut hade folkhögen skingrats.
Det händer alltid något oväntat när jag är ute, och ändå försöker jag tänka mig för.
Jag väntar tiils pojkbabyn börjar förmedla bilder. Tänk att han är så duktig trots att han är så liten.
Babyprofessorn är inte heller så stor, men faktist har hon lyckats förmedla några bilder.
Hur Haparandababysarna har det kan jag ju ana, de" tror "bara att de är vuxna.
Nu får jag nog sluta svamla. Tack för alla kommentarer och välkomna med nya..
Klockan är inte mycket, men jag säger godnatt ändå.

Kommentarer
Postat av: elli

Riskakorna!!!! Hi-hi.
Jag har vart i Luleå i går på vårruset med nästan alla kollegier. Kul men jädrans vad ont jag hade i höften efteråt! Blev kepan smutsig? Och varför satt gubben den på egen skalle? Och det är då inget att skämmas för!

Postat av: Cessi

Gud vilken knäpp och fräck gubbe!

2006-05-30 @ 20:56:23
Postat av: Kajsa

Ha ha ha ...jag kan bara skratta, detta var ett skitroligt inlägg, jag fick skaratta högt och jag gör det ännu! Vill höra denna historia en gång till i telefonen i morgon...det ska verkligen vara mamma till detta...men jag är stolt!!!

2006-05-30 @ 22:05:28
Postat av: joannah

haha vilken rolig händelse =)

2006-05-31 @ 17:12:58
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Erik

Hmmmmm.

2006-05-31 @ 19:26:13
Postat av: Lotta

haha, jag skrattar så mycket att jag får tårar i ögonen, det här var helt klart ditt roligaste inlägg hittills.. du borde skriva en bok mormor.. :)

2006-06-01 @ 11:14:16
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: joannah

grattis på namnsdagen!

2006-06-01 @ 20:57:03
Postat av: joannah

grattis på namnsdagen!

2006-06-01 @ 20:57:15
Postat av: Kronken

Hejsan.

2006-06-01 @ 21:13:34
Postat av: Malin

Grattis mormor på namnsdagen!

2006-06-01 @ 21:42:00
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Cessi

Nu tycker jag att Löken blommat klart!

2006-06-03 @ 12:50:14
Postat av: kronken

Instämmer.

2006-06-03 @ 13:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback