Kexburken

Läste nyligen en bok där en före detta nunna blev instutitionsföreståndare på en engelsk flickskola. Där hade de en kexburk, där de anställda skulle skriva upp varje gång de tog ett kex från burken, de skulle skriva klockslag namn och vilka kex de tog. I slutet på månaden fick någon mattelärare räkna ut hur mycket var och en var skyldig. De hade en lite knäpp rektor.
Nu kvittrar det i varje buske. Igår såg jag flugsnapparen, så har vi sädesärlan, tofsvipan, storspoven och björktrasten eller rättare sagt snöskatan.
I morse såg jag något underligt på ängen. Det var något vitt och svart. Jag tog kikaren för att se bättre. Det visade sig att det var två vita harar med svarta kanter på öronen, det såg ganska roligt ut.
Jag försöker efterlikna fåglarna. Först trippade jag runt och viftade på baken, men jag kände mig inte som en ärla.När jag hade gått igenom alla fåglarna, kom jag på att jag mest liknade snöskatan.Sorgligt men sant.
Ivar frågade mig igår om jag såg någon mus kila omkring. Jag frågade varför. Han skulle jämföra björkarna och se om de hade musöron!
Det är soligt och vackert men blåsigt ute. Jag är inne och läser så att ögonen går i kors.
Hej svejs i sommarvärmen!

Kommentarer
Postat av: Erik

Här är det fortfarande vackert.

2006-05-08 @ 18:33:17
Postat av: Kajsa

En typisk pappakommentar... Vi ska imorgon till Kalix och visa upp Lydias utslag och på onsdag bär det i väg till Sunderbyn, för hon har änteligen fått tid till ortopeden. Annars är haä som vanligt...ingen beibis ännu...och vi väntar...

2006-05-08 @ 20:23:04
Postat av: elli

Historien med kexburken är ju bra! Här håller Lotta på att skarapa huset. Hon ska måla det sedan. Vad roligt det ska bli att ses sen då pappsen har födelsedag! Jag tycker nog att en och annan peticho bör finnas på fika bordet då, eller?

2006-05-08 @ 21:08:13
Postat av: Cessi

Det var roligt med musöron och björkar.
Nog är han charmant din man och vår pappa!

2006-05-09 @ 09:38:51
Postat av: Cessi

Förresten , var befinner du dig när du försöker härma fåglarna , vid vägen eller?
hehehehehehehehehehehehe
Igår fick jag höra att jag har samma stil som någons mamma , någons mamma är 76 år.
Bara för att jag hade en rutig skjorta och en blommig kjol på mig.
Jag tyckte inte det var så noga eftersom jag bara gick över till min granne, som har en härlig trädgård att sitta i när det är soligt.
Jag är nog lite lik dig med mamma ,eller vad tror du?

2006-05-09 @ 17:07:50
Postat av: mamma

Jag tror att arvet finns där. Man ska vara glad att man inte är en dussinmänniska.
När jag härmar fåglarna går jag bakom lövhögen.

2006-05-09 @ 17:57:12
Postat av: Erik

Cecilia kan mycket om fåglar.

2006-05-09 @ 19:36:21
Postat av: Cessi

Tack Erik.
Du har också rätt.
Har haft fåglar i min närhet i många år.
Kanhända att ni till och med råkat höra dem när vi pratas vid via telefon.

2006-05-09 @ 21:00:16
Postat av: Lotta

haha moffa är bäst.. :D *skrattar*.. Vad kul att få träffa er nästa vecka igen.. :)

Postat av: joannah

haha verkligen en typisk morfar kommentar =) hälsa honom så mycket!

2006-05-11 @ 09:00:40
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: elli

Sluta springa på biongo! Blogga istället!!!

2006-05-11 @ 17:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback