En storspov på tur.

Jag flyger fram på cykeln, känner mig lite upphöjd, tycker att jag liknar en storspov.
Ser den på åkern den ser stolt ut,precis som jag gör. Den har en stor krokig näbb den passar bra att dra upp maskar ur jorden med.  Min näbb är inte lika lång, men likväl går det bra att ta maskar ( i den )  Jag tycker nämligen mycket om att fiska också.

Ute blåser det vårvindar, och solen skiner, och älven är öppen.Det är ganska skönt. I dag har jag bakat tekakor och stekt pannkakor. Tur att det blir något uträttat, jag har ju en del böcker att beta av.
Jag har beslutat mig att inte uppdatera förrän jag fått minst tio kommentarer, så kom ihåg det!
Nu är Ragnar Dahlberg på TV. Jag tycker att det är dags för honom också att uppdatera sig.
Mina fönster, det ser ut som det är ett slags folio på dem. Vad tror ni att det är? Jag tror att det är någon slags värmeisolering. 
Nu är det bäst att jag slutar så att ni får börja kommentera, sätt i gång! Hej, svejs! 

Kommentarer
Postat av: elli

He-he! Jag kan riktigt se mammsen på cykel likt en storspov. Jag har åxå folie på mina fönster och det är väl dax att dra bort den nu...

2006-05-02 @ 18:58:50
Postat av: Erik

Kanske dags att putsa fönstren?

2006-05-02 @ 20:00:45
Postat av: Kajsa

Mamma kan faktiskt likna en storspov i bland, särskilt det där med maskar... Jag har absolut inget folio på min fönster...dom är rent ut sagt enbart skitiga...

Postat av: Cessi

"RRent ut sagt .."...tänker på Johanna...hehehehehehehehehehehe
Jag tycker också att mamma har vissa likheter med storspoven ; jag instämmer i det Kajsa beskriver.
Tyvärr är de ljud som Mamma envisas med att utstöta vid vissa tillfällen inte speciellt storspovelika ...men som sagt då har vi ju maskarna...

2006-05-02 @ 21:11:57
Postat av: Annika

Jo, jag har oxå någon konstig hinna på mina fönster!! :-D

2006-05-03 @ 08:19:36
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: joannah

givetvis gör jag en paj när du också kommer mormor =)

2006-05-03 @ 08:46:32
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: emma

Å dina pannkakor är så goda finns ingen som gör så goda som du nu blev jag sugen

2006-05-03 @ 11:20:46
Postat av: Annika

Snart är det 10 kommentarer! Hi hi hi!

2006-05-03 @ 14:39:01
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: joannah

jag håller med emma, det finns ingen som gör så goda pannkakor som du!

2006-05-03 @ 15:12:39
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Nu är det tio kommentare...alltså mamma, dags för ett nytt inlägg!!!!

2006-05-03 @ 15:39:19
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Häxan1

Nu har Du fått..........., den ELFTE, så, sätt igång, o skriva, roligt o läsa, vad det händer i "STORA STAN"...........

2006-05-03 @ 19:38:24
Postat av: elli

12 kommentarer och ingen uppdatering!!!!

2006-05-03 @ 20:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback