Tankning

Än har inte löken blommar färdigt, vad än mina babysar tror.
Igår följde jag med Ivar för att tanka gräsklipparen. När det var färdigt sa Ivar åt mig att sätta tillbaka "handtaget". Jag gjorde det men inte där det skulle vara. Hur ska jag kunna veta så världsliga saker, jag som inte tankat en bil ,inte ens min cykel.?
Jag hitta ett utrymme för handtaget det var lite trångt förstås och svårt att ta ut det igen. Ivar satte det där det skulle vara. När jag kom in på Pellohallen möttes jag av skrattsalvor,  Hur gick det med tankningen ,frågade de..Jag kan inte förstå munterheten, gör ni?
Jag törs snart inte gå ut, när det alltid ska hända något där jag rör mig.
Förr i tiden var vi alltid ute med våra babysar. Det var roligt.Minsten gick ibland före med en stor käpp , han skulle rädda oss från björn.
De två ädsta blev lite större var de inte så ivriga att följa med på våra turer.
Det var mycket roligare att spana efter mopeder. Den lilla professorn
var lärd redan då.. Hon sökte småkryp, även om hon tyckte det var otäckt.
Även hon blev större och började intressera sig för tullen.
Kära barn visst har ni en rolig mamma.?
På tal om tankning ,man måste tanka hjärnan ibland för att kunna blogga. Tänkte göra det igår kväll, men det såg så åsklikt ut  så jag tordes inte.
Jag skulle kunna berätta ur böcker jag läst, men ni skulle säkert tycka, fy så tråkig hon är. Jag läser många dokumentärer.
 En sak jag läste lät så här ungefär: en tjej trode att små barn kom till som hos hönsfåglarna. Hon försökte med att ruva i flera dagar ,men inga barn kom bara en korv..
Hoppas att ni kära bloggare börjar ruva, i å fal är det nog på hämnd ni ruvar.
Det är ju pingstafton,och det bara regnar. Jag ska göra en Janssons.
Hej svejs trevlig pingst alla bloggare.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hahaha, jag tänkte att mamma skulle skriva om när Elli försökte kläcka en kyckling ur ett ägg som var inköpt på affären...hon hade lindat in det i trasor och lagt det på elementet men inget hände...

2006-06-04 @ 12:54:03
Postat av: elli

Kajsa! Fy vad du är skvalldrig!

Postat av: joannah

jag tycker att jag har en rolig mormor =)

2006-06-04 @ 17:37:46
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Cessi

hahahahahahahahahaha ....roligt att höra om sina syskon....
Mitt första djur jag tog hand om var en fluga som jag hade i en fin plastlåda , lila, där lade jag i en klick smör minns jag för jag hade hört att flugor gillar smör.Jag blev så ledsen sen när flugan dog.
Du är alldeles perfekt mamma!

Tullen ? Minns inget specifikt om det.

2006-06-04 @ 19:13:36
Postat av: Erik

Hörde att du skulle hit på Onsdag. Ska föra Robins Cykel till hans skola och har därmed bilen med. Far du med mig hem, får du åka ståtligt. Du kan ju slå en signal när du är framme.

2006-06-04 @ 19:37:33
Postat av: Ivar

Cecilia , ränderna går tydligen aldrig ur. Kommer du ihåg hur mycket du härmade mig. Det verkar som det inte räckte. Av en slump berättade min fru ( dinmamma) att du skulle ha gjort likadant om du skulle ha tankat .

2006-06-04 @ 22:09:50
Postat av: Cessi

Ja , kära, söta pappa , men då skulle jag ju inte ha "härmat " dig vid tankningen utan mamma ...men det är väl det du menar...och för den delen så bör du inte glömma hur du vid upprepade tillfällen pratat om den italienska polisen....sådetså!

2006-06-04 @ 22:15:07
Postat av: Kajsa

Jag vill höra om tullenhistorien nu!!!!

2006-06-06 @ 13:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback