På resande fot

Egentligen ett konstigt uttryck. Jag använder bägge fötterna när jag reser, och inte reser jag på dem heller, men det var en av mina babysar som föreslog rubriken.
Ialla fall har jag besökt pojkbabysen i Umeå. Det var jätteskönt och vilsamt
Det enda jobbiga var att jag måste följa med vad lillen gjorde. En kväll gick han ut och kom inte hem förrän efter tio. Små pojkar ska inte vara ute så länge. jag hoppas att han förstår det.Men det kändes ändå roligt att vara hos lillen och att han verkligen fick ha sin mamma där.
Jag besökte minibabysarnas skolor. Flera av deras kompisar ville följa med till farmor  i sommar.Det blir säkert lägerskola här.
På söndag åkte jag till Karungi och fick träffa min två andra babysar.
Det var också roligt. Men babyprofessorn är jag lite orolig över. Hon håller på med allt möjligt där nere i Göteborg, och jag vet ingenting. Hur som helst trivs jag hos alla mina babysar och har svårt för att fara hem. Tiden går alldeles för fort.
Idag var jag på OLIN-undersökning i Övertorneå.( lungundersökning) Jag tog med mig en bok som jag läste medan jag väntade på bussen. Det kom en buss och jag gick i iden och fortsatte att läsa. Jag tittade mig omkring i bussen och såg att den var så annorlunda. Jag gick ut och tittade för det var en kvart kvar till avgångstiden.
Då såg jag att det var Kalix-bussen. Tur att ingen märkte något och att jag upptäckte fadäsen i tid.
I kväll har jag börjat " sätt pären ". I Stockholm påtar de visst plugg ner i jorden, men de har ju alltid varit lite efter sig där.
Jag är en aning trött ikväll kl. slog elva, så det är väl inte så konstigt.
Ni får ha överseende med att min blogg inte blev så spirituell, har man rest på en fot är man nog lite murken, men som sagt jag använde två fötter. I morgon ska jag fortsätta ilandet Ha en bra natt alla bloggisar och hej svejs.

Kommentarer
Postat av: Erik

Hur kan lillan klara sig i Göteborg?????

2006-06-14 @ 08:05:56
Postat av: Annika

Det är nog bättre om Lillan skulle hålla sig på "hemmaplan", precis som den andra Lillan (Jag!)!! :-D

Postat av: Kajsa

Men vad mammis bloggar sent... jag har just nu "muckat" från jobbet och är fri som en fågel...nästan i allafall för vi har ju planteringarna nu...

2006-06-14 @ 13:35:13
Postat av: Cessi

Vad gullig du är Annika , ja , vi "Lillor" får hålla ihop.
Ja , du Erik , kom ner och hälsa på ska du se hur galant jag *klarar* mig ...
Mamma , förstår hur orolig du måste varit när "lillen" försvinner på det viset...

2006-06-14 @ 19:16:03
Postat av: elli

Jag tycker att mammas eskapader är mer oroande än alla babysar tillsammans!!!!!!

2006-06-15 @ 19:21:41
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Men Elli! Mammis eskapader lyser ju upp vår tillvaro...Och jag tror nog att mammisen klarar sina äventyr med bravur...MEN vad som är oroväckande är väl Elli och Lottas bravader på höga höjder...tur att mammis och pappis inte sett...

2006-06-15 @ 21:20:44
Postat av: Cessi

Jag väntar varje dag på ett nytt inlägg...ser verkligen framemot det!

2006-06-16 @ 21:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback