Djurvänner.

Som ni förstår måste jag ha ett tema för att komma igång. I lördags regnade det hela dagen. Jag skulle cykla till affären. På asfalten låg det maskar överallt. Jag försökte att cykla förbi dem . Detta gjorde att jag åkte slalom med cykeln, hela tiden.
Så stannade en bil, föraren såg lite misstänksam ut. Han frågade om jag hade något fel på cykeln, punktering eller så. Nä, sa jag och klev upp på cykeln igen. Det var mycket pinsamt, men jag ville ju inte köra ihjäl maskarna. Snacka om en sann djurvän.
 Men jag har tänkt som så att jag får försöka hålla mig inne, för det är alltid något som händer när jag kommer utom dörren.
Mina babysar är också djurvänner. Mina äldsta matade en råtta med bröd. Vi förstod inte till en början varför de så ofta sprang till lagårdsporten. Men där hade de en fet råtta som de matade.
En dag hade Ivar satt ut en fälla och talade om att han fått en stor råtta. Som ni förstår blev det gråt och tandagnisslan. Jag kommer inte ihåg om babyprofessorn var med, men säkert var hon det, åtminstone som sakkunnig.
När babyp. skulle fiska för första gången och fick en fisk började hon att gråta
och ville att vi skulle släppa loss fisken i älven igen. Hon tyckte att det var synd om fisken.
Minsta babysen samlade snytbaggar, han kunde haupp till 6-7 stycken på en gång som satt fastnupna på hans händer. Han brukade också försöka lära myror att simma. Allt detta vittnar ju om inte alltid djurvänner ,så åtminstone om intresse för djur.
I morgon åker jag ner till lillen, för att se till honom. Jag skulle förstås behöva åka till Göteborg också. Jag är inte riktigt säker på lillan. Haparandababysarna har jag lite bättre koll på. de bor närmare, dessutom var en av dem hit igår och hade minibabysar med.
De är ju så pass stora så de förstår säkert att inte vara allt för uppkäftiga.
Jag har stenkoll på mina babysar.
Om ni vill kommentera så försök i görligaste mån att göra det idag, så jag hinner läsa dem.Nu ska jag koncentrera mig på lillen, jag rapporterar sen.
Kram på er alla.

Kommentarer
Postat av: emma

hehe jag kan se dig vingla på vägen med cykeln vet ju att det brukar hända saker när du går ut kommer i håg när jag joannah och malin övernattade några dagar när vi var små hehe då hände det grejjer :-) hoppas du får en trevlig resa och hälsa morfar kram på er

Postat av: Cessi

Hm , ibland verkar det som om "någon annan" skulle behöva "ses till".....

2006-06-06 @ 20:23:36
Postat av: Kajsa

Mamma! Den hade faktiskt ett namn åxå..."Makaroni"
Å tam blev den åxå...jag minns vilken sorg det var när den blev fast i fällan... Jag vet att Cessi var med och matade den!
Hoppas att mamma får trevligt i Umeå och att mamma hinner komma på tjejträffen på lördag! Jag har sagt åt alla att mamma kommer...sen är jag kyrkvärd på söndag! Maskarna som kommit upp på asfalten efter regn överlever inte för det har jag frågat Staffan Svanberg om...synd men sant eftersom dom klarar sej inte utan jord...

2006-06-06 @ 21:53:56
Postat av: elli

Makaroni råttan fick en gång en godisklubba av Kajsa. Herregud vad det lät då han/hon åt på den. Råttjäveln (ursäkta mamma och Cessi) hade placerat sej i en hink av emalj. Nu som vuxen är jag så äcklad av nöss och råttor så väääääk....

2006-06-07 @ 19:29:05
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Cessi

Istället för att be om ursäkt varenda .......gång kan du ju tillexempel skriva :"Skitråttan !
Sen finns det ju Tex "fy sjutton ", jäsikens, attans mm ...

2006-06-07 @ 21:52:01
Postat av: Lotta

Haha, det är bra mormor, nån annan är jag som inte vill mörda maskarna. ;)

2006-06-07 @ 23:11:31
Postat av: Kajsa

Jag skulle inte använda så grovt ord på våran lilla tama råtta om jag var dej Elli! Tänk på alla släktingar till "Makaroni" som du eventuellt har haft i ditt sopskåp...då kan du nog tänka dej vad ättlingarna kallar dej för...hahahaa....

2006-06-08 @ 07:30:57
Postat av: Kronken

Tjena allihopa!
Hur e de?

2006-06-09 @ 22:08:32
Postat av: AnnBritt

Åh, huga !! Tur att den fastnade i fällan... Men också tur att ni är djurvänner, även för spindlarna !

2006-06-09 @ 22:12:30
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: Erik

Tack för senast från oss i Umeå. Kan meddela dig den goda nyheten att vi hittills inte hittat något som du kan ha glömt. Nu måste du se efter lillan.

2006-06-11 @ 22:08:06
Postat av: Cessi

Vem är Lillan , Lillen?
Är det någon i Pello de behöver se efter?
Sov sött lillebror och kram
från storasyster C

2006-06-12 @ 23:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback