Otroligt men sant.

Aha nu blev ni nyfikna. Baby nr1 i ålder har blivit flitig ser jag. Det är ju tur att du bättrar dig.
Jag var till Övertorneå i tisdags. Inget speciellt hände mer än jag spolade ner ännu en kam itoaletten på Lövbiten. Jag vet inte om man behöver kamaxel i toaletter, men om det skulle så vara så har det nog bildats en kamaxel i deras toa.
Undra på att jag jämt har dåligt med kammar, när jag gör av med dem så fort.
Sen är kvickroten väck i potatislandet, skönt.
Nu har jag så smått börjat städa, igår ramlade jag över en bänk så jag har lite ont i sidan.
Men det gör inget jag har redan gjort i ordning bingoväskan.
Förra veckan sa Ivar att jag skulle se på fyrhjulingar på GK. Det blev inte av förrän i dag. Hör och häpna! Farfar/morfar har köpt en fyrhjuling. Han tycker att vi har så lite att roa barn och barnbarn med. Det blir ganska roligt.
Men kom ihåg alla babysar. Man får inte vara under 6 år och väga högst 40 kg.
 Nästa alla barn barn är för stora, men Malins minsta är för små.
Men det finns inte råd till att köpa fler. Alla som passar in i ktegorin måste ha med sig hjälm när ni kommer på besök.
Fyrhjulingen är så söt så jag kunde ha den till prydnad. Den har fjärrkontroll också.
Nog är det märkligt att Kukkolamoffa och den här morfar har tänkt på samma sak.
Nu måste man ju hitta något kul åt de allra minsta.
För mina stora babysar vet jag inte vad jag ska hitta på.
Jag ska ladda med godis och glass för dem som inte kan köra 4-hjulingen.
Visst var det många kul saker idag i min blogg.
Pojkbabyn har ringt och pratat med mamma flera gånger. Jag väntar mig samtal från övriga babysar men inte i kväll. Jag brukar vara hemma vid 22.30 och då sover ni åtminstone måste ha gått i säng vid den tiden. Sov gott, och dröm vackra drömmar!

Kommentarer
Postat av: Erik

Ring till Lillan, hon är säkert jätteavundsjuk nu. Hoppas att hon åtminstone har en snuttefilt.

2006-07-27 @ 17:19:47
Postat av: Malin

Nämen gud så gulligt! Då åker hjälmen med nästa gång vi kommer :)

Postat av: Kajsa

Kasper är över 6 år och väger under 40 kilo...
Glass och godis låter bra!

2006-07-27 @ 20:29:55
Postat av: Kajsa

Föresten, vars slog mamma sej?

2006-07-27 @ 21:20:10
Postat av: elli

Tror att vi barn måste skramla ihop lite pengar till ett par nya bra skor åt mamma. Mamma går alltid omkring i för stora skor som hon fått eller kommit över billigt. Det är ju därför mamma snubblar. Fan var försiktig!!!!

2006-07-27 @ 21:40:06
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: gunkael

Det var närmast lite komiskt, jag ska ju alltid ha så bråttom, om någon sett mig har de fått ett gott skratt. Pappa säger att jag slåss med väderkvarnar.

2006-07-27 @ 22:31:21
Postat av: Cessi

Jag unnar lill-pojkbabyn all uppmärksamhet han kan få (läs;behöva) , har är så liten och söööt!
Mamma MÅSTE vara försiktigare , håller verkligen med Elli om skorna , kan vi inte skramla ihop till ett par ordentliga skor?
Och kammen , var förvarar du dem ege´ntligen? I bakfickan som raggarna....heheheheheheheheheheheheheheheheheheh

2006-07-27 @ 23:10:18
Postat av: gunkael

Det är inga fel på mina skor. det ska så fort allting. Föreste var jag bar fota. Kammarna har jag lite var som helst, det syns nog på min frisyr.

2006-07-27 @ 23:25:26
Postat av: Cessi

Äh , du är alltid fin i håret!
Jomen ...jag tycker nog det glappar och lurar lite med vissa av dina skor...

2006-07-27 @ 23:27:35
Postat av: Cessi

Men Erik förresten , jag har aldrig haft en "snutte-filt"... du och jag är ju inte lika i allt fast vi är syskon.

2006-07-27 @ 23:29:10
Postat av: Kajsa

Men knyt skosnörerna ordentligt!!!! Slarva inte och ha inte så bråttomt!!!/elli

2006-07-28 @ 09:23:49
Postat av: Emma

Jag tycker att du och morfar ska köpa en fyrhjuling till er själva tänk vad kul ni skulle ha, då kan ni köra i kapp med barnbarnen kan riktigt se det framför mig :-) synd att ni bor så långt borta det skulle vara kul att träffa er oftare... kram och hälsa kramar till morfar också

2006-07-28 @ 19:17:40
Postat av: gunkael

Tack gulliga Emma.

2006-07-28 @ 22:07:27
Postat av: elli

Vad kul för er att Erik och Mikaela och pojkarna kommer.

2006-07-29 @ 16:01:15
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Emma

Försök få morfar att börja blogga skulle vara jätte kul att läsa om hans syn på tokigheterna ni hittar på :-)

2006-07-29 @ 21:08:31
Postat av: elli

Håller med Emma. Hjälp pappa att fixa en egen blogg. Passa på nu när ni har WErik där som kan en massa om datorer så pappa får det enkelt när han ska blogga.

2006-07-30 @ 14:40:06
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Erik

Jag hjälper honom gärna att börja blogga, men då måste han verkligen vilja själv, annars är det meningslöst.

2006-07-31 @ 22:20:54
Postat av: joannah

Vad kul med en fyrhjuling jag är tyvärr för stor för att köra är dock över 6 år..men väger ca 40 kilo för mycket för tillfället!

2006-08-01 @ 08:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback