Bingolotta på äventyr

I dag har en av mina babysar varit här, hon hade med sig alla sina minababysar. Samt en minis och en minis som inte är färdig. En av minibabysarna som inte är så liten fixade min dator. Men den visar att det är låg skyddsnivå, så jag törs inte använda datorn så mycket. Jag väntar att min pojkbaby snart kommer hem så att jag får lite av babys undervisning.
Jag var på bilbingo med min kompis för ett par veckor sedan. Sista spelet 10 alltså: där fattades 33, 5 och sjuttio. Minkompis trodde inte det först. Sedan sa hon att jag skulle gå och prata med kontroolanterna, och kom ihåg du ska ha tillbaka först 50 kronor och sedan ska du ha för sveda och värk. När bingon var slut stegade jag iväg till kontrollanterna.
De tittade och tyckte att det var konstigt. Till sist sa en av dem du har ju vikt bort översta raden. Gissa om jag skämdes. Jag gick tillbaka till kompisen. Hon sa att jag såg ut som en utarbetad skogsarbetare med kepan på sned.

Vi skrattade hela vägen hem.

Några dagar senare gjorde jag ett ärende på systemet, nykterist som jag är.

De har gjort om där och jag såg inte att det var en extra dörr där. Jag tjongade in mot dörren med en väldans smäll. Jag blödde ordentligt vid ögonbrynet.

Jag är med om allt möjligt. Det har hänt en massa malörer, men jag orkar inte skriva mer i kväll.

Jag saknar min babyprofessor, hon vet och kan så mycket. Min pojkbaby tror att han är större än han är .Det är därför han skriver så mycket om politik. det är bara för att förvilla oss. Obs! Jag har gömt olämplig litteratur med omtanke om babysarna.

Hej svejs. Många kommentarer önskas. Enstor kram till min babysar!


Kommentarer
Postat av: Erik

Lillan känner nog sig osäker i stora Göteborg.

2006-07-05 @ 20:07:40
Postat av: kajsa

Vaddå låg skyddsnivå?

2006-07-05 @ 20:50:51
Postat av: Mamma

Så står det i alla fall

2006-07-05 @ 20:55:09
Postat av: Annika

Ha ha ha....oj vad du är med om en massa saker!!

Postat av: Cessi

verkar som Lillen är mammasjuk* och även lite sugen på sin storasyster som bor "i den stora staden ....han är så söt!

2006-07-06 @ 17:12:18
Postat av: Kronken

Tjabaah allihopa!

2006-07-06 @ 18:52:43
Postat av: Öjä

Önskar allla en trevlig kväll med inslag av "Öjä"!

2006-07-06 @ 20:34:53
Postat av: Öja

jag har ingen att Öjä nu med...

2006-07-06 @ 22:54:17
Postat av: Kajsa

Roligt att höra pappis i radion!

2006-07-07 @ 10:41:27
Postat av: Annika

Cessi!!!!
När kommer du "hem"??? :-D
Har du inte rantat färdigt i "stora staden"??

2006-07-07 @ 12:28:47
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: elli

Tänk att jag hade fel kanal på radion så jag missade pappas hälsning. Men Åke hörde den. Tack älskade pappa för hälsningen iallafall. Åke gick in på systemet i ÖTÅ utan att skada sej. Men det var nog för att han läst mammas blogg och därmed blev han ju varnad att inte göra samma dumhet!!!

2006-07-07 @ 17:18:20
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kronken

Kronkelikronk.

2006-07-08 @ 11:44:20
Postat av: elli

Här i Kukkis är det varmt! Hur är det där i Pello?

2006-07-08 @ 13:59:20
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Erik

Här i Umeå är det varmt, har visserligen blåst idag, men det har som sagt varit varmt iallafall.

2006-07-08 @ 22:12:19
Postat av: Lotta

som nä rjag var på bingo med dej och ropade bingo fast dte visade sig att det var fel.. ;)

2006-07-11 @ 15:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback