Bakom flötet.

Ja ni får tolka rubriken som ni vill.
Vi hade ju grillfest i lördags, det gick bra och var mycket uppskattat. Vi fick förfrågan om vi kunde åka till andra ställen. Som ni förstår är det beroende på vilket gage vi får. Nästa gång är det nog Dramaten som gäller.
Baby nr 2 i ålder kom i söndags. Det är alltid skoj när någon av mina småttingar kommer.
Men hör och häpna! Jag hör från altanen: Mamma. Jag gick dit och naturligtvis var det en spindel som störde henne.Hon sprang in och återigen ett rop på mamma. Där kröp en liten spindel på golvet. Visst var det rart!
Jag gjorde pannkakor för det hade jag ju lovat. det är lätt och roligt att steka pannkakor, och vad gör man inte för sina småttingar.
 På kvällskvisten gick jag ner till älven för att pröva fiskelyckan. Markus och Pontus hade försökt på dan.
Det hoppade och plaskade i älven. Det var säkert lika mycket fisk som i Gennesarets sjö. Men tror ni att det nappade,nej,nej.
Fiskarna slog volter i luften .Det såg ut som när man kasta smörgås.
Jag stod där i lugnan ro, och plötsligt fick jag höra ett jätteplask. Jag hoppade högt i luften . Det var inte någon hektofisk , det var kilon. Jag stod en stund och tittade mot
 stället. Då såg jag en jättelax högt iluften . den hoppade flera gånger . Det såg mäktigt ut.
Det var mitt i älven framför vägen som vi tar när vi går ner till stranden.
Jag blev lite nostalgisk och såg mig omkring. Då fick jag se en liten groda hoppande precis framför mina fötter.
Sen började jag titta på stenar som låg på stranden, och insåg att det säkert var en massa ädelstenar.
Nappade gjorde det inte, så jag tänkte nu går jag upp.
Just då nappade det. Jag blev jätteglad. Vad var det på min krok? Jo en abborre.
Då blev jag sur och gick hem. Kl var över midnatt. Jag hade stått där nere i 3 timmar.
Idag har jag jobbat med kvickroten. Jag tycker att jag är kvick ,men roten är snabbare. Så har jag varit på eftersnack med min teaterkollega. Jag har
varit till Kerstin på kaffe.
Nu har jag en tvätt på gång.
Väntar på minstingen som kommer denna vecka. Då ska vi leka häst i potatislandet.
 Hur mår min lilla babyprofessor? Hoppas at du sköter dig, fast inte mamma är i närheten.
Är lite trött, ska lägga mig tidigt i kväll.Ska ta resten av potatislandet i morgon.
Det har varit soligt och varmt idag. Tänkte gå till skogen nu i kvälloch titta efter bär, men känner att benen inte riktigt följer med.
Ha det bra alla bloggisar och ni som brukar läsa min blogg. Hej,svejs.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Ha , låter som baby nummer 2 behöver ha sin mamma lite närmare ...hahahahahahahahahahahahahahahahaha!
Ja , det var ju intressant att höra att det finns någon snabbare än du , söta mamma ; kvickroten!
Jag tycker det låter som en bar ide att låta bären vänta till imorgon , benen behöver uppenbarligen få lite vila!

2006-07-24 @ 19:52:39
Postat av: Erik

Lillan är nog avundsjuk för att hon inte får ha mamma för sig själv. Aborre går väl an, men gädda gillar jag inte att äta.

2006-07-24 @ 21:57:47
Postat av: Kajsa

Men mamma! Båda spindlarna var jätteSTORA!!!!
Pankisarna var jättegoda! Tack för dom!
Hur stor var abborren? Vi älskar abborre här, så om mamma får upp flera så kan vi byta mot gädda...

2006-07-25 @ 08:31:17
Postat av: Erik

Hur var spindlarna, var kroppen som en ärta,och benen var långa? Då tror jag de kallas "Lockespindlar", de är någon slags halvspindlar, de är charmanta, eller hur?

2006-07-25 @ 09:26:43
Postat av: Cessi

Jag tycker mamma verkar räcka till för alla oss babysar , åtmintsone vi som är äldst.
Lockespindlar bör hålla sig i naturen.

2006-07-25 @ 13:28:51
Postat av: Kajsa

Kroppen som en vindruva...benen som grillspett...

2006-07-25 @ 17:08:15
Postat av: Erik

Och byter du mot gädda mamma, kommer iallafall jag inte att äta den.

2006-07-25 @ 17:23:33
Postat av: Erik

Roligt att Lillan uppfattar det så, men du menade väl "ni" och inte "vi"? Jag förstår att Lillan har svårt att skilja på detta.

2006-07-25 @ 17:26:03
Postat av: Cessi

Pojkbabyn!Jag menade "vi" äldre vilket betyder att jag inte inkluderade den yngste.
Men det gör inget att du inte uppfattade det , du är så sööööt och gullig ändå!

2006-07-25 @ 18:56:07
Postat av: Kajsa

Vi äter inte heller gädda...därav ev byte...

2006-07-25 @ 22:21:14
Postat av: elli

Uppdatering tack!!!! Nånting händer väl i ÖTÅ idag som är vaär att skrivas om?

Postat av: joannah

idag har jag vart sugen på mormors pannkakor! Hoppas ni har det bra där borta! hälsa till morfar med!

2006-07-26 @ 21:08:38
Postat av: Malin

Men mormor, strunta i potatislandet! Det kan väl Erik ta när han kommer? :) Annars så är det bara att ringa på oss! Och tyvärr (eller kanske tack och lov!)så är inte enäggs-tvillingar ärftligt, utan bara tvåäggs :)Ha det bra och krama om morfar!

2006-07-27 @ 12:55:19
URL: http://hoppsan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback