Pytt ipanna

Man brukar ju kalla Pytt i panna för hänt i veckan. Det här gäller ju flera veckor.
Jag kommer nog inte exakt ihåg hur jag skrev i söndags, men några stolpar har jag.
Det första har jag kunnat kalla Cykelfrämjande. Som vanligt så cyklar jag ju till affären och gör mina inköp. Så och denna dag. Jag var färdig och cyklade hemåt. Jag tänkte vid affären :Var har jag cykelkorgen? Jag hade nog glömt den. Jag sneglade bakåt. Då fick jag se en barnsits, vad var nu detta. Jag steg av cykeln och såg med detsamma att det inte var min cykel. Jag hade kommit till Lanttos när jag vände. Det var ingen ute vid affären för att söka sin cykel, och min stod kvar. Jag skyndade mig iväg på min egen cykel mycket frusterad.
Nästa avsnitt kan jag kalla Putta i blåbärshinken. Det fanns lite av varje i hinken spindlar ,larver och annat. Det blev lite segt med rensandet av blåbären, det var ju så varmt. Jag tyckte att Puttes blåbär var mycket större, eller. Men han var ju liten och jag är modell större. Kruxet var att jag var ganska lat.
Nästa avsnitt :Ofrivillig dusch.
Jag vattnar mina grönsaker trots vattningsförbud. Jag fyller en tunna med vatten från en slang.Den brukar ju sköta sig själv, slangen alltså.
Jag stod där i lugn och ro och tittade uppåt för att se om det fanns några moln.
Rätt som det var blev slangen levande och sköt rakt upp . aaajg blev blöt från topp till tå. Det var varmt ,men är man dyblöt så fryser man ändå.
Det har väl inte varit så omvälvande äventyr. De värsta törs jag ju inte skriva mina flickbabysar blir så skosugna då, eller annat de kan hitta på.
Ibland har jag minnet i skorna ,jag råkade säga det så folk hörde och de tyckte att jag hade bra skor.
Jag är lite orolig för babyprofessorn, som springer på Göteborgs gator barfota mitt i natten. men vad kan jag göra jag bor ju här.
Pojkbabyn har ju varit hemma medsambobabyn och minibabysarna.
En kväll sa han:Mamma kan du inte sitta i gillestugan när jag duschar? Oj för den lille. Ibland gjorde han små korta turer till matkällaren. Där fanns ju ett godisförråd.
Jag fick inte tag på Trocadero, men det fanns en saft, som han tyckte om. Den köpte jag.
Förresten såg jag att han ibland kört110, när han åkte till Umeå. Det är alldeles för riskabelt för lillen.
Annars blev det så tomt när killarna for.De körde fyrhjulingen ett tag, men sen upptäckte de att farfar har så bra TV med många kanaler. Det är ju tur att inte alla mina babysar bor så långt bort. Man får träffa dem då och då.
Jag har ju inte någon släkt annars från min sida här så därför känns det så värdefullt att ha så många familjemedlemmar så nära och att det blir fler och fler.
Grattis BM som blivit vän med datorn.
Hoppas att det snart blir lite svalare och lite regn , så att jag får fylla på mitt brödförråd. Jag tänker speciellt på vecka 39.
Nu orkar jag inte läsa igenom vad jag skrivit. Ni får ha överseende med mina fel och brister. Det tar hårt på en det där med semester .Jag har varit i Övertorneå idag , så då förstår ni.
Hoppas på många kommentarer, det är så roligt och dåblir man ivrig att göra nya inlägg.
Hej svejs i blåbärshinken.

Kommentarer
Postat av: Annika

Men vilka äventyr du är med om!! Ha ha ha!! :-D

2006-08-17 @ 09:16:11
Postat av: Kajsa

Vi kommer på lördag och skrapar huset...om det inte regnar...mammis borde bli författare!!! Gå i hop med Häxan(Annikas mamma) Ni kommer att få sälja böcker!!!

2006-08-17 @ 09:18:21
Postat av: Lotta

haha, du och dina historier. :) visst kommer ni hit på jannes fest?

2006-08-17 @ 09:44:08
Postat av: Erik

Kajsa, skrapa huset? Du tänker då bara på nöjen. PS mamma har en chokladask i matkällaren om det går tungt DS.

2006-08-17 @ 10:40:02
Postat av: Erik

Det var sådant tjat att mamma skulle skriva och sedan när hon gör det är det inte många kommentarer.

2006-08-17 @ 17:36:09
Postat av: Cessi

Förstår a tt det blev tomt när pojkbabyn & co åkte.
Tur att det löste sig med saften .....!hehehehehehehehehehehehehhehe

2006-08-17 @ 17:46:30
Postat av: Kajsa

Tack Erik för tipset!!! Kan behövas...

2006-08-17 @ 22:01:17
Postat av: Kronken

Kronk,Kronk?

2006-08-18 @ 14:42:09
Postat av: Cessi

Mamma!
Jag tror du får tala om för pojkbabyn hur man lägegr på luren!
JIbland känns det som inte jag heller har någon släkt /familj.
Alla bor så långt bort och har ju fullt upp med sina liv som alla andra.

2006-08-18 @ 19:08:15
Postat av: Kajsa

TACK för i dag!

2006-08-19 @ 20:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback