Fågelskådning och runda ägg.

Visst är det en underlig rubrik. Men ni kommer att få se att den stämmer.
Jag hade åter varit på min cykeltur till Pellohallen. Ni tror säkert att det tillhör ett av mina nöjen. Men det är ju då det händer saker.
Denna dag cyklade jag långsamt och såg mig omkring. Det satt en massa svalor på telefontrådarna ,eller om det är elledningarna.Jag började prata med dem . Jag frågade bl.a. om de skulle resa hem. Då hörde jag bakom mig ,ja vi är på väg hem.
Det var tre systrar som kom gående förbi mig. Jag sa inget. De vände sig om flera gånger och tittade åt mitt håll. Jag kan undrar vad de tänkte.
En dag var det lite mulet jag tänkte passa på att baka. Jag gjorde bl.a wienerbröd.
När det var dags att pensla dem sökte jag ägget som jag tagit fram.
Jag kunde inte hitta det. Samtidigt var det som om fötterna klistrades fast i golvet. Då förstår ni vad som hänt. Ägget hade ramlat ner och jag hade kletat ner lite varstans på golvet. Det är därför som jag tycker att äggen borde vara fyrkantiga, då skulle de ligga på plats.
Pojkbabyn fyllde år i fredags. Han förstod visst inte att se efter om telefonluren satt på plats.
Jag minns den tiden när han med kudden under armen komt assande mitt i natten för att fortsätta att sova hos pappa och mamma. Då sög han på tummen. Säkert längtade han efter mamma och pappa.
Baby nr2 var här igår. Hon tycker att det är konstigt att hon är nr 2. Men hon är ju näst äldst.
Hon var så duktig diskade och plockade. Hon gjorde i ordning salladen . Hon skar den jättefint.Babymannen skrapade huset. minibabysarna hjälpte till. Den ena av dem hade sina två minisar med sig så hon hade fullt upp. Lille Anton var glad som en lärka utom när han lades ner. Söt var han om man får säga det om en pojke. Den ena minibabysen som är nästan två meter lång blev stucken av en geting. Hans bror hade klättrat upp på taket och oroat dem. Som tur var gick det vägen. Det hade kanske varit värre om det varit Pontus som blivit stucken. Är man nyfiken och äventyrlig så är man.
Det var roligt när de var här. Hade önskat min lilla professor hade varit här . Det är jobbigt att inte veta allt hon har för sig. Hon kan nog vara olydig när inte mamma ser på.
Nu får det vara allt för idag. Kram på er alla mina babysar med familjer.
Lillen ta det lugnt. Kram på er alla andra kommentatorer.
Hej, svejs!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad roligt med besök av babysarna!!

2006-08-20 @ 12:14:54
Postat av: Kajsa

Hahahha....har dragit ett snack med Göteborgskan och vi ska nu ha ett möte...jag är tvåan och hon är trean...hmmm...

2006-08-20 @ 15:23:18
Postat av: Cessi

Mm ...just det kära tvåa!

2006-08-20 @ 17:40:08
Postat av: gunkael

Det gäller ålder, annars har ni samma rangordning

2006-08-20 @ 17:59:49
Postat av: Erik

Det skulle vara roligt att kunna vara oftare i Pello.

2006-08-20 @ 19:52:44
Postat av: ellili

wow ¨då är det jag som är NUMMER 1!!! FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT SNART47 ÅRIGA LIV FÅR JAG VARA MÄRKVÄRDIG MINSANN!!!

2006-08-20 @ 20:01:21
Postat av: Cessi

Ha , du har då verkat märkvärdig innan , Sötis!
Jag är 41 och fortfarande inte märkvärdig tyvärr!

2006-08-20 @ 20:41:50
Postat av: Cessi

...hehehehehehehehehehe...ditt nya smeknamn Ellili?!

2006-08-20 @ 20:42:32
Postat av: Kajsa

Håller med Cessi...bara ändrat till mitt 47 åriga liv...vi har mkt att snacka om kära lillasyster...eller ska jag kalla dej bronset?

2006-08-20 @ 22:28:25
Postat av: Cessi

Det blir nog till att kalla mig bronset.....
Jag slår en signal någon dag ...!

2006-08-20 @ 22:36:39
Postat av: Erik

mamammmammam, dddadadadada

2006-08-21 @ 18:27:38
Postat av: elli

Ha-ha-ha!!! PÅ torsdag ska silvret hjälpa mej!!!!

Postat av: Britt-Maria

Det var en himla massa babyspråk hit och dit och syskonträta och gud vet vad. I alla fall vill jag gratta min kära manliga kusin och håller med honom till 100 procent att man skulle vara oftare i Pello. Det är så lugnt där utom när man är ute på nätet förstås där alla intima detaljer avslöjas. Jag hoppas få träffa de fyra gulden med sina avknoppningar så ofta och så mycket som möjligt, för att inte tala om deras upphovsmän????? ja, och kvinnor. Har ni hört talas om upphovskvinnor? När det gäller babysar är de väl ungefär lika många som upphovsmännen, ungefär i alla fall...
Till den kära Gun vill jag bara säga att missöden med ägg vill vi inte veta av i september. Dessutom vill vi, gunnar och jag hälsa så mycket till tuppen. Han pratar mer i radio än per mail vad jag kan förstå. Kram från Ölandstokarna.

2006-08-21 @ 20:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback