Blandat

En dag när jag cyklade till Pellohallen.... Aha nu lurade jag er. Jag har inte varit till Pellohallen på två dar, då händer det ju inget.
Jag har varit en mycket duglig person några dagar.
Jag har tagit in all dill. Jag har plockat 1 liter omogna lingon. Två hinkar röda vinbär har blivit plockade. Saft har det blivit.
I måndags var jag till skogen och orienterade mig hur det står till på bärfronten. Jag såg att det fanns en del blåbär, men jag plockade de omogna lingonen.
I går tisdag tog jag min veckosemester. Övertorneå är ju inte så inbjudande . Men det får duga.
Idag åkte jag till skogen och fick ihop lite blåbär. Det blev så varmt och jag blev törstig, jag hade glömt att ta med mig något att dricka. Jag var tvungen att cykla hemåt. Jag hade glömt att ta med mig en nyckel och Ivar var på affären.
Jag tittade efter om något av fönstren skulle vara så pass öppet att jag skulle kunna krypa in  där. men icke.
Jag fick tag på vattenslangen där ute och drack begärligt och blev lite blöt på köpet.
Så där en 40 minuter senare kom Ivar hem.
Då fick jag höra att man sett två björnar ett par mil norr om Pello.
Tänk om det kommit en björn och hälsat på i skogen.
Men jag är ju modig så i morgon åker jag väl till skogs igen. Bara det inte finns renar där så ska det väl gå bra.
Jag har bakat en äppelkaka också. Jag har strukit en stor hög kläder och tvättat en del. Visst är jag fantastisk.
Jag känner mig som tomtemor när jag "samlar i ladorna.". Ni har väl läst Tomtebobarnen. Där fanns det tomtebarn. Sådana har jag inte,men jag har babysar som tyvärr bor för långt borta.

Det blir roligt att komma till Karungi. Där finns det nog varken björnar eller renar.

Ska nu rensa blåbären , diska och sedan läsa hela kvällen.

Hej, svejs och kram till alla.


Kommentarer
Postat av: Cessi

Oh , vilken gullig syn ..när lilla söta mamma "dricker begärligt ur en vattenslang"!
Ibland känner jag nästan att jag behöver se till dig att du inte hamnar tillexempel mellan två björnar.
I våghalsigaste laget ibland dessvärre...!
Och jag ska kallas baby......

2006-08-23 @ 20:01:10
Postat av: Cessi

Apropå det kommentarslösa kliamtet här ikväll verkar det som att vissa redan lagt sig för dagen , skulle tro att pojkbabyn snusar sött just nu.
Själv har jag tänkt se på "mord i sinnet " en bra brittisk serie som dessvärre slutar framåt 1 inatt...

2006-08-23 @ 21:07:56
Postat av: Anna

Min mamma har pekat på din blogg och eftersom jag är väluppfostrad och lydig så har jag även läst innehållet. Om du möter en ren en mörk natt så låt som en björn. Det funkar säkert! I småland har vi faktiskt också vilda djur. Alexander tycker om att ta fram alla söta gråsuggor och myror och tusenfotingar han kan hitta. Så det så.

2006-08-23 @ 21:12:28
Postat av: Erik

"Kommentarslösa inlägg"? Jag är nog den som är flitigast på att kommentera här.

2006-08-23 @ 21:32:35
Postat av: Pojkbabyn

mamammmammadadddaddadaddadadadada.

2006-08-23 @ 21:33:11
Postat av: Gunkael

Kul Anna att du kommit in i min blogg.Om jag ser en ren hinner jag nog inte låta som en björn. Alexander har samma intressen som Erik hade.

2006-08-23 @ 21:45:18
Postat av: Kajsa

Å jag!!!Men mamma ska INTE ut i skogen om det finns björn där!!!! Dom springer förbaskat fort och klättrar även i träd!
Håller med bronset...vi ska kallas för babysar?! Stanna hemma i morgon och packa inför resan hit i stället! Det ska bli så kul naär ni kommer. Månne om Janne kommer att springa lika snabbt som pappa...alltså om han får ett berv på posten...hahaha...

2006-08-23 @ 21:48:07
Postat av: Cessi

hahahahahaha.....skrattar för mig själv....
Varför skriver pojkbabyn två inlägg under olika signaturer!
Bäst att du snusar sött en stund till ...verkar en aning förvirrat!

2006-08-23 @ 21:56:16
Postat av: Cessi

hej Anna !
jag sitter och funderar hur man "låter" som en björn
säger man kanske "brum - brum " bara?
jag ska förhoppningsvis en sväng till pello i höst och det blir nog innan den gått i ide...

2006-08-23 @ 21:59:34
Postat av: elli

Vad det ska bli roligt när ni kommer!!!

Postat av: joannah

håller med elli! Vi ses i morgon!

2006-08-24 @ 21:24:06
Postat av: elli

Var är alla babysar???????

2006-08-25 @ 20:47:46
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: häxan1

Hej, Gunkael, trevligt å TRÄFFA DIG i LIVE:-)

2006-08-27 @ 20:40:06
Postat av: Emma

Tack för all hjälp med anton och bärsjalen och allt ,det var jätte tråkigt när ni åkte hem igen hälsa morfar kram

2006-08-28 @ 08:26:50
Postat av: Gunkael

Till Elli: Duär ju den största av dem.

Till Häxan: Samma synd att vi inte hann prata mera.
Till Emma: Nöjet var helt på min sida. Lille Anton är ju en stor charmör.
Till alla: Jag ska uppdtera snarast, när jag får en stund över.

2006-08-28 @ 10:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback