Våren

Har ni sett våren än? Månne hur han,hon den ser ut. Man har alldeles glömt hur det ska vara.
Idag har det varit kallt och blåsigt, men snön ser ut att minska i alla fall.
Ikväll hade jag 100 kronor på Bingolotto, det är roligt hur lite det än blir. Jag väntar på att vinna superchansen, då ska jag ta med mig lillan på supe och vi ska riktigt slå runt i Göteborg.
Det händer inte så mycket en kall söndag i Pello, inte för att det händer så mycket där mina småttingar bor heller. Idag har vi ätit tacos, lillan har gjort i ordning tillbehören. Jag ska sätta på potatisen på groning i morgon, själv har man ju grott färdigt vid det här laget.
Jag ska titta i vinklar och vrår efter saker som majbrasan kan sluka, men jag ska ju inte visa vad jag för iväg. Som ni förstår är jag en riktig smusslare och bedragare. För det mesta bedrar jag mig själv.
Det finns många babysar i världen, en av dem är Carola. hon pratar med babysound, inte har hon låtit så där på rösten förut. Många blir säkert irriterade på mig när jag skriver så nedsättande om nationalidolen, men man måste ibland häva upp sin röst även om man inte får komma till Aten och tävla. Det skulle ha varit roligt. 
Tänk babymamman i peruk ,gammaldags högklackade skor en svart kjol med lite mjölfläckar på och om jag inte hittar en fin blus så har jag en pyjamasjacka som skulle passa. Tänk vad stolta ni skulle  bli och vad jag skulle svänga mig i strålkastarljuset
Får jag engagemang så vete katten om jag inte gästspelar på Stranden i Karungi, på Storan i Göteborg och på Norrlandsoperan i Umeå.. Det beror ju så klart på gaget.
Kram på er alla bloggisar och god natt.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Carola ser inte så fräsch ut efter sin botox insprutning...100:- är ju en bra början på miljonen...

2006-04-24 @ 08:43:27
Postat av: Erik

Här är det också en aning kyligt.

2006-04-24 @ 18:50:57
Postat av: aegnes

ser verkligen framemot gästspelet på karungistranden. då ska jag dit! missade ju di leva men detta slår ju honom med råge.

2006-04-24 @ 20:02:10
Postat av: elli

Carola är kass!!! Mamma skulle nog göra bättre ifrån sej. Det kan ju bli en riktig stor majbrasa om mamma får smussla och bedraga ifred!!!

Postat av: Erik

Carola är verkligen inte min nationalidol, jag tycker hon känns genomfalsk.

2006-04-25 @ 18:05:33
Postat av: Häxan1

Du sa, rätta ORDEN, ERik, Hon GENOMFALSK!

2006-04-25 @ 20:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback