Lotus

Tänker ni på min underliga rubrik. De bästa och godaste wookgrönsakerna har detta namn och det har vi ätit idag. Det är lite jobbigt att hålla reda på alla babysar när man har nått min aktningsvärda ålder, men det är ett kärt nöje. Tack alla som skrivit kommentarer, tack Lotta. Det är roligt att skriva men det är ännu roligare att läsa kommentarerna. Det finns ju en del slöfockar förstås. I morgon bär det av till Kukkola, det blir ett litet företag att åka för Ivar blir det första gången han åker buss efter stroken. Jag själv tycker inte att det är så märkvärdigt att åka med honom ,men han blir lätt nervös ibland. Det är en nyttig utmaning för Ivar, och han kommer säkert att fortsätta åka buss när han en gång har börjat. Det är just paus i icehockeyn, heja Frölunda.. Lasse håller på Färjestad.Jag tycker att det ska bli roligt i morgon. Den längsta resa jag gjort på 8 månader har gått till Övertorneå. Jag är ju ovan nu att företa längre resor så jag kommer säkert att vimsa, glömma mobilen, tappa plånboken eller vantarna. Förresten man behöver väl knappast vantar nu när det ska liksom vara vår. Vårkänslorna har inte kommit för några andra än skatorna tror jag. De flyger omkring och skrattar hela tiden. Jag ser fram emot att gå med Lotta på bingo. Det är bra att man ropar bingo även om man inte har det, då kanske utroparen kommer ihåg att det finns andra och kanske ropar andra nummer. Nu sitter jag och gaggar lite märker jag, så det kanske är bäst att jag slutar. Hoppas att det kommer många kommentarer. Hej, svejs och kramar.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag tror att detta med att tappa handskar eller plånbok ja vimsa helt enkelt, också kan vara rätt oberoende av ovana eller vana , jag tänker mig att det ligger mycket i olika personligheter."Lotusblandningen" är att rekommendera!

2006-04-13 @ 21:05:48
Postat av: kajsa

Det enda mamma borde oroa sej för är ju om det sitter nån ..... i sätet framför, för då kanske mamma släpper i från sej konstiga läten... Jag hämtar er från Ötå tjugo över sju på kvällen som vi bestämt! Det ska bli så roligt när ni kommer!

2006-04-13 @ 23:28:10
Postat av: aegnes

hej va kul att läsa bloggar från en till "mommo"

2006-04-14 @ 06:49:55
Postat av: Mamma

Jag vill ha fler kommentarer, nu när jag äntligen kan blogga

Postat av: Häxan1

Vill skicka hälsning till Dig, när Du vill ha MÅNGA kommentarer.
Jag är ensån, som läser allas blogg, men sällan ger kommentar!
Glas påsk, föresten!

2006-04-14 @ 12:52:10
Postat av: Erik

Skatorna är kanske på Blåkulla?????

2006-04-14 @ 14:43:23
Postat av: Anki

En liten påskhälsning från Vuono.

2006-04-14 @ 16:47:32
Postat av: Annika

Jag måste väl oxå skicka en Påskhälsning! :-D

2006-04-14 @ 19:37:02
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: lotta

Vad kul att ni varit här i helgen, synd bara att jag inte hunnit umgås så mycket med er. Hoppas du har känt dej uppassad av mamma så du fått ta det lugnt för en gång skull. Nu tycker jag att du ska skriva en kommentar åt mej åxå. :)

2006-04-17 @ 17:12:22
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Anonym

Ja observera att båda döttrarna har bloggar nu. Jag väntar med spänning på vad som kommer på bloggen. Herregud så roligt det har vart att ha er här. Ni är dom bästaste mamma och pappa och lillasyster som finns. (Kajsa räknas inte som lillasyster utan som ägghalva och hon är den bästa, och Erik är min bror och även han är inräknad bland de bästa)

2006-04-17 @ 17:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback