Gott och blandat.

Äntligen fredag, fast lite kymigt känns det ju. Nästan alla har påsklov, men intejag!!!. Torktummlaren har gått på helfart några dagar, så nu tänkte jag att det är dags att ändra inriktning.
Vädret har de två senaste dagarna varit soligt och fint. Igår var min lilla i Övertorneå ,vi hade kaffe och smörgås med oss, det var ganska mysigt. När vi kom hem åt vi älgkött. Idag har vi haft raggmunk,fläsk och lingon, tror ni att det var många points i den middagen? Ivar var i radion på morgonen i steg för steg, han spelade inte in det så vi fick lyssna. Han hade visst en lång pratstund med radiotjejen. Vi trodde först att han skojade.. Jag hör en massa olika fågelläten ute , men dom lymlarna gömmer sig så det hjälper inte att försöka med kikare heller.På tisdag kommer bokbussen så man får samla lite böcker igen. Risken är att jag inte har tid att se smutsiga fönster och dammiga hörn. Jag brukar vara färdig med vårstädningen i augusti. Just innan skolan börjar brukar jag vara på slutstationen. Julen räckte ända till påsk även i år.  Ingen av er har ärvt dessa anlag , det ska ni vara glada för. Jag har gömt lite godis som jag ska knapra på i kväll, blir ni avundsjuka? I morgon ska vi ha kyckling till middag .Sedan är menyn tom på förslag, om inte lotta ger mig vegetariskt recept på pannkakor.
Hej på er alla bloggare ha en trevlig fredagskväll .Kramar.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Jag har nog ärvt litegrann av mammas städning...mina fönster är putsade för tio år sen...och då var det mamma som gjorde det. Har vart till Luleå med DynamitMervi! Har köpt lite kläder till mej själv och filmer till ungarna, bla nYa Häxan och Lejonet. Sitter här med Elli och skvallrar, Åke och Janne är i bastun. Saknar äggskalet! Elli och jag är vitan och gulan och Cessi är skalet...Sen hade det vart roligt om Aspiranten åxå vart här!!! Och givetvis våra upphovsmän, dvs mamma och pappa.

2006-04-21 @ 20:19:27
Postat av: Cessi

Varför infaller aldrig "Åke och Janne i bastun" ...och VI skvallrar ...när jag är där?
..men vi har haft en trevlig stund här med Brolle J i "Så ska det låta"...

2006-04-21 @ 21:01:04
Postat av: kajsa

Vi får väl göra om det till helgen...Janne har längtat efter sin svägerska...I dag ska jag på plundring till Agneta, berättar mer sen! Be mamma uppdatera sej!!!!

2006-04-22 @ 18:14:11
Postat av: Erik

Jaså, ni har ätit kyckling idag? Jag lagade ugnspannkaka.

2006-04-22 @ 19:04:16
Postat av: elli

Men mamma!!!! Skriv nu nåt kul! Det var så länge sen. Vi grillade ute igår med Täikkös vilket var kul!

Postat av: Lotta

kan du nånsin ta det lugnt? jag tycker att det jämt är en massa saker som du tycker dig behöva göra. Men hoppas du fick ta det lugnt ändå. :) Fönstrena här hemma brukar typ aldrig bli putsade och julgranen där ute står kvar, så jag tror att någon ärv av dig i alla fall.. ha det bra. kramar

2006-04-23 @ 12:12:28
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: kajsa

har mamma åxå låååångfredag?

2006-04-23 @ 12:18:58
Postat av: elli

Det är kväll nu!!!!

2006-04-23 @ 19:09:08
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback