Fågelskådning.

Ja nu verkar våren vara på gång. Har varit ute flera gånger,iklädd stövlar och kikare. Naturligtvis hade jag även andra kläder på mig.
Vad såg jag? Storspov ,sångsvanar och starar. Jag blev naturligtvis blöt om fötterna.
Som vanligt tittar jag inte efter var jag går och kom rakt ner i en vattengrop.
Ikväll var det bingotime igen, med wienerbröd och sånt. Inte vann jag något heller..
Nästa onsdag ska jag stå idörren och visa ut dem som vann ikväll.
De behöver ju inte vinna varje gång.Jag kan ju låtsas vara ordningsvakt. En del ropar Bingo""""""" så högt att mitt hjärta hoppar upp i halsgropen.
Lillan har bytt i våra sängar idag och gjort allt möjligt bra. Hon är verkligen duktig.
Det negativa är att jag blir så lat så när hon åker till Göteborg , så sitter jag och funderar ids jag göra det här nu . Man kan ju spara till morgondagen.
Jag har lånat 27 böcker från bokbussen , och det medför ju skojigt jobb.. Jag har ju bara en månad på mig innan nästa gång bussen kommer.
Det roligaste med bloggen är kommentarerna jag får. Tack alla som kommenterar!Det är snart sovdags så jag får väl sluta här och önska er all en God natt.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Typiskt mamma att inte kolla vart fötterna hamnar...vi får nog samla ihop till ett par vadarstövlar...Jag och Kasper såg tranor i Kärrbäck när vi for mot Kalix och Lydia har sett sädesärlan på skolgården...

2006-04-26 @ 22:22:07
Postat av: Häxan1

Jag går, NÄSTAN, varje dag på promenad, men INTE har jag SETT, några vårfåglar, jag måste titta ner på fötterna, vars jag går, (säger min "gube")har så lätt, att få "asfalteksem"....

2006-04-27 @ 09:34:39
Postat av: joannah

rör inga fåglar bara så du får fågelinfluensan!

Postat av: Lotta

allt på carola är fejk, och så är hon emot homosexuella. tycker inet hon är någon bra förebild. :) (Tänkte att du skre om henne i inlägget före)

2006-04-27 @ 15:15:11
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Erik

Håller med dig Lotta.

2006-04-27 @ 18:05:22
Postat av: elli

Jag riktigt ser mamma i nåt dike, liggandes med kikare för ögonen, glottandes på nån liten fågel. Har just bastat, det var skönt. Kramisar

2006-04-27 @ 19:08:04
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback