Eftertanke.

Läser just nu en bok där en flicka beskriver sin lärare.Läraren har en brun säckig kofta, olivgrönt förkläde och gröna stumpor som korvar sig. Hon liknar en vattenödla på väg att ömsa skinn. Hur såg eleverna månne på mig? Hoppas att de inte såg mig som en vattenödla, jag tycker nämligen inte om den beskrivningen. Hellre då en spröd liten älva. Haha......... Idag har det inte blivit mycket gjort. Har tvättat kläder och häng ute. När jag skulle sätta fast klädlinan flög jag på näsan för det var en stor isfläck där, allting ska ju gå så fort, men det blev bara en piruett. Funderar om jag ska börja med isdans.
Jag saknar ett pyre som brukar finnas i rummet intill på natten. Undrar var hon är?
Nu är nästan all snö borta, inget skidföre alltså.
Undrar om jag ska demonstrera på 1:a maj? Jag ska sätta ett stort plakat på magen och kanske ska jag skriva, var snäll mot alla babysar. Sälj godis för halva priset, utegångsförbud sent på kvällarna för de små , ja det blir nog flera slogans innan jag är färdig. Jag ska stå här hemma vid vägen. Jag kanske måste stå i flera timmar, så jag tar nog med mig en stol.vad tänker ni bloggare göra ?
Godnatt och sov sött.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

jag kommer då i håg att mamma var den finaste läraren! Men dom andra två var som rena rama skräcködlorna!!!
Vi ska nog grilla korv först på Majgården och går vi som vanligt hem till oss och fikar.

Postat av: Erik

Vet ej vad vi ska göra, på Valborg blir det någon majbrasa någonstans.

2006-04-29 @ 07:24:20
Postat av: Lotta

haha, du borde träffa min gamla lärare, som vi kanske ska på fest hos idag. :) din baby var ganska pratglad igår, passa på att vila öronen innan hon komemr hem. ;) *skrattar*

2006-04-30 @ 08:58:00
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: elli

Vi ska vara hemma för det är pollen överallt och det kan inte Åke med . Herregud, jag minns faktiskt en spröd lite älva som var min fröken i 3:an och 4:an. Kram och glada vappen på er1

2006-04-30 @ 19:23:59
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Men mamma! Var är uppdateringen?

2006-05-01 @ 23:18:31
URL: http://kajsa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback