Aprilväder

Nu har jag fått hjälp det var många krångliga vägar. Tittar jag ut är det fortfarande vinter,usch för denna sega kommande årstid. Jag är ju ganska intresserad av idrott och därför fastnar jag för vissa uttryck som idrottsmännen använder, speciellt två ord, fokusera och taggade. Fokusera föreställer jag mig ett jätteöga som blickar bara åt ett håll, det är ju inte så "vidsynt". man måste ju se åt flera håll. Föreställer mig en taggad icehockeyspelare ,hur sjutton klarar de sig de måste ju se ut som igelkottar ,farliga för alla utom sig själva. S:H använder inte så banala ord även om han har Elloskläder på sig. Förresten såg jag Stenmark som hastigast på TV igår .Ivar har löst Melodikrysset på nätet.Eldebrink sa att det var ett svårt kryss.Jag har lämnat in trav och hoppas att jag vinner någon miljon, jag har ju många att dela med.Min babyproffessor befinner sig i Haparandatrakten, för där finns ju mina seniorbabysar.Iksu blev guldmedaljörer i innebandy, Iksu finns ju i Umeå.Jag vet inte ännu vad jag ska ha till middag, kanske hårt bröd med kaviar, det låter ju gott ,inte sant. Bäst att sluta jag har så mycket att skriva, så ingen orkar läsa.
Kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vem är S:H? jag har åxå skickat in krysset via webben, det var svårt och jag fick ju fråga er.
Lydia har just åkt i väg på kalaset och ska sen när hon kommer hem sova över hos Emma, en ny tjej i klassen. Imorrn har hon kyrkokören...Ulla frågade om inte mamma skulle komma och lyssna på sitt duktiga barnbarn men jag sa att det nog var svårt eftersom eran bil är trasig. Hälsa pappa!

Postat av: Erik

Vad du ska ha till middag? Testa potatissoppa eller varför inte fläskkotletter i ugnen med grillen på. Pensla innan med en god grillolja. Detta tillsammans med potatisgratäng.

2006-04-08 @ 16:10:13
Postat av: mamma

Jag glömde nämna pojkbabyn i Umeå

2006-04-08 @ 16:59:47
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Cessi

Bra att veta att du har koll på alla dina babysar.
Jag kanske får abdikera från babyproffessuret om 4 veckor när jag får tillbaka provet...ibland tror man = jag att allt går att vinna.

2006-04-08 @ 19:36:47
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Erik

Har du en hemlig son i Umeå, mamma? Du är verkligen fertil.

2006-04-08 @ 22:20:06
Postat av: elli

Seniorbaby! TACK!!! föresten, ang melodikryset vulket djur i Rönnerdal???

2006-04-09 @ 09:15:31
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Cessi

Men Erik , du är väl inte hemlig?

2006-04-09 @ 10:23:58
Postat av: mamma

Djur i Rönnerdal, fågel , ordet blir fågelsång

2006-04-09 @ 10:36:33
URL: http://kajsa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback